Tuesday, October 6, 2009

Sekarang Ekonomi Umat Islam Telah Diuruskan Oleh Bukan Islam?

Salah satu petanda dunia telah menjelang penghujungnya bila muamalat umat islam telah diuruskan oleh bukan islam. hal ini telah jelas berlaku di Malaysia sekarang ini dimana banyak syarikat yang menguruskan ekonomi umat islam telah di manipulasi oleh orang bukan islam.
Saya tidak mempersoalkan bangsa, sama ada melayu, cina, india atau apa bangsa sekalipun tetapi yang penting mereka adalah Islam. sebab islam tidak membezakan bangsa tetapi membezakan budaya dan amalan. jangan di sangka saya racis atau perkauman tetapi saya nyatakan suatu kebenaran. boleh di lihat di dalam syarikat perbankan islam, insurans islam (Takaful), siapa yang mengetuai sesuatu unit yang penting? jangan samakan pengurusan sebuha negara dengan sebuah syarikat yang menguruskan spesifik ekonomi dan produk muslim.
kepada yang ingin menyelamatkan agama islam dan penganutnya di Malaysia, mohonlah embil serius perkara ini kerana ia di sebut dalam hadis-hadis nabi bahawa akan ada kehancuran apabila ekonomi umat islam diuruskan oleh mereka yang bukan islam (kafir).




No comments:

Post a Comment